Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 18 November 2014

Salam Anniversary Paknya

Salam Selasa.....

Hehe..... dulu dulu bukan main lagi ye, Romantis de Amor ko, dengan Arjunanyalah, Papa Zirlah, anak Pak Rahmanlah, Pak Jilaplah........ la ni dah tinggal Paknya aje hehe ........


Sekejap je yek, pejam celik pejam celik, diam tak diam, dah jumpa balik tarikh 18 November. Masa cepat betul berlalu. Bermakna, termasuk entri ini, dah ada 3 entrilah berkenaan Anniversary dalam blog mak ni. Entri Anniversary 2012 dan entri Anniversary 2013. Rasa seronok pulak bila boleh baca balik hasil tulisan kita sambil tersenyum simpul sorang sorang depan lappy macam anak dara sunti tunggu pinangan hihi.....

Rupanya dah 19 tahun kita hidup bersama yek bang......
19 tahun jugaklah kita hampir buat segala galanya bersama, makan bersama, tidur bersama, ketawa bersama, bergaduh bersama, pendik kata di mana ada Arjuna, disitulah ada Arjuani hihi.....
Abang harus tahu bahawa dari dulu sampailah sekarang, cinta dalam hati ini, tak pernah berubah, kasih sayang dan setia ini tetap kepada abang seorang......  ( Pergh!! Sila loya haha...... )


19 tahun bukan satu masa yang singkatkan...... Hidup berumahtangga ni bukan satu perjalanan yang lurus, banyak simpang dan halangan yang perlu kita lalui. Ya......mungkin sebahagiannya telah berjaya kita tempuhi tapi masih ada sebahagian lagi di hadapan sana yang masih menunggu.  Tanpa tolak ansur, tanpa rasa cinta, tanpa kasih sayang, tanpa kesabaran, dan yang pasti tanpa izin dariNya, tak mungkin kita mampu melaluinya dengan tabah.

Alhamdulillah, syukur Ya Allah kerana kau mengurniakan dia untuk ku. Mengurniakan dia untuk menjadi imam dan khalifah ku, mengurniakan dia untuk menjadi ayah kepada anak anak ku, mengurniakan dia untuk menjadi pembimbing dan pelindung ku.

Masyaallah besarnya nikmat yang Kau pinjamkan kepada ku, Ya Allah......
Moga kau kekalkan kebahagiaan kami, kasih sayang kami, kecintaan kami berdua hingga ke Jannah hendaknya...

Pergh!!! Ni yang mak malas ni, kalau mak dah menulis, mak tau korang semua mesti nak muntahkan huh....

Sudahlah weyh......maknya nak masak ni dah pukul 12, anak mak balik sekolah nak makan ......

Korang ni kan, nak tau apa dia lagi?.......
Nak taulah tu mak dapat hadiah ke tidak???? Eleh taunya mak, kalau dah namanya pompuan hihi....Tak denya weyh, tak de benda bergantungan kat pintu pun pagi ni..... so tak yah ngengada nak hadiah, duk diam diam aje bawah katil sudah haha......

Salam Anniversary Paknya.


55 comments:

  1. sweetnya baca entry kali ni!
    touching OKje wei...tu BFF nyer baca ke idak entry ni
    siap dapat kad lagi tu, mimpilah kalau saya
    apapun tahniah OKje, hampir dua dekad dah usia perkahwinan
    bukan sekejab tu, moga terus berbahagia hingga ke jannah ye =)
    once again, happy anniversary =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ofkos le BFF baca YY......dah komen pun kat bawah tu ....
      Tq YY atas doanya....
      Orang, lain lain peelnya YY.....lebih yg tu kurang yg ni, so terima seadanya sudah...

      Delete
  2. Happy Anniversary!!!
    Moga bahagia hingga ke syurga firdaus..
    19 tahun dah tu....
    Still awet muda....hihihih
    Boleh tahu menikah masa umur berapa? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq DZ....
      Malaslah nak komen bab awet muda ni......hihi....bukan awet muda sebab anak dah besar tu yg nampak mudanya tu .....
      Kami kawen umur 23 tahun DZ....dah sampai jodoh kata orang haha.....

      Delete
    2. 23+19= ??? Haha.. beriya mengaku kilauan emas.. belia lagi rupanya. Saya dah agak dah Okje ni baru awal 40 je.. yes, betull..

      Delete
    3. Atas 40 tu dah kilauanlah AN hihi.....tak boleh dah nak masuk AF, tak lepas hihi....kena masuk Kilauan Emas weyh.... Tak kilauan ke namanya tu haha

      Delete
  3. alolo..selamat menyyambut anniversary buat Pak Jilap dan Mak Jilapah..19 tahun tu..dahsyat tau u olls!tahniah!alah emak, kahwinkan aku..kbye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha......sudah meroyan nak kawen pulak dah.......

      Delete
    2. haha..kita pun nak berarjuana..arjuani jugak..hihihi.

      Delete
  4. hepi anniversary kak..
    moga kekal hingga ke jannah..amin

    ReplyDelete
  5. Happy Anniversary.. semoga many more years coming till Jannah

    ReplyDelete
  6. Posmen dah sampai lum? Mana le tau tiba2 guna khidmat en.pos malaysia sbg perantaraannya.

    Kalu idokpn, tgu le balik keja nnt, pasti ada sesuatu buat buah hati nan sorang..

    Tercari2 gak, tahun ni pak jilab xder tinggalkan kata2 hikmah kt blog ni, mgkbkh sy terlepas pndang..

    Cukup2 UA oiiiiiii dok jg tepi kain org, p solat zohor dulu, jap lg wkty rehat abis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Posmen dah datang dah tadi geng......tp surat hutang sampai haha..... Paknya dah ada komen kat bawah tu.....
      Tahun ni sebagaimana yg dikata geng.....banyak benda yg perlu disettlekan so Arjuni terpaksa redho tak de hadiah ....huhu....

      Delete
  7. Jap2.. Lupa nak ucap selamat menyambut ulangtahun ke 19, moga kekal bahgia selamanya, aamiin...

    ReplyDelete
  8. happy anniversary wahai OKje & Pak jilap..
    kemain dia mengarang ayat jiwang kan...suweet tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....ofkosssss Mar, kasi chancelah mak jiwang kapak hari ni....

      Delete
  9. auwwww...suweeeet...

    hepi annibersary kak & abg...
    moga bbahagia hingga tmn2 syurga...amin

    ReplyDelete
  10. happy anniversary OKje..moga bahagia hingga ke syurga..

    ReplyDelete
  11. eppy anniversary kak, moga kekal bahagia hingga ke syurga... betul tuh kak, rumah tangga nih bnyak halangan n godaan nya, pasni blh pg HM lg ek kak hehehe

    ReplyDelete
  12. Barakallahu Lakuma Fii Khair Hainom.. semoga kekal hingga ke Jannah..

    ReplyDelete
  13. Sebelum Kak Ton membebel, haruslah nak ucapkan Selamat Ulangtahun Perkahwinan yang ke-19. Lama sungguh tu. Nanti kalau dah sampai 25 tahun (Insya Allah) bolehlah buat wedding kembali. Naik atas pelamin kompang-kompang dan diarak keliling taman perumahan. Uish, kelas tu!

    Amboi, Mak... motif tulis penuh emosi kecintaan macam ni Kak Ton dah tau dah! Mak sajalah tu nak tunggu Arjuna baca open letter from Arjuani (pandai gak dia pilih nama selain daripada jilap menjilap rupanya...) dengan harapan malam ni akan adalah surprise gift. Agak-agak Maklah kan Mak dapat tak mutubike macam Adik Cute? Kalau dapat beritahulah ye, nak ajak racing hujung minggu nanti sampai ke Aeon BMC sana!

    Mak oh Mak.... Kak Ton tak tahu nak kata ini so suweet ke atau Kak Ton dah pening cam nak muntah hijau. Tapi takpalah, Maknya blog, Maknya hari penting, Kak Ton redha membacanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'a teringin gak......hihi..... tak sedar diri, gitulah pantangborg suggest! Tak yah ar tunggu anniversary yg ke ke 25 tu, dah banyak kedut weyh 6 tahun lagi..... Tahun depan aje, cepat sikit..Tak sabar mak nak pakai veil. Jiran sebelah jangan lupa jadi pengapit mak tau! keh3x.....

      Alah kak Ton....mak tak harap pun hadiah kali ni ......budget tak menngizinkan nampaknya. Sudah nipis wallet Pak Jilap settle hutang hoho... Nampaknya tak tercapai le hajat nak racing sama sama dengan adik cute...tayar mutubike pun tak nampak bayang haha.....

      Taulah kak Ton mabuk baca ...tp elok sangatlah tu kak Ton .....redho ajelah...

      Delete
    2. Yuhuuuuu....datang balik ni, berpeluh! Tak puas hati kalau tak ngumpat pasal komen si Yem Rambo Muo tu ^_^ Hahahaha.....
      Eh, Abang Yem ni (opocots...berabang pulak....) aka Arjuna Beta ni memang jiwang karat ye, Mak? Tak sangka pulak jiran sebelah tau... Tak dapat hadiah takpa Mak yang penting dapat ucapan terima kasih dalam blog dan muahsssss, okeylah tu!

      Okey, baru tenang nak sambung kereja ^_^

      Delete
    3. Ekeleh.....ngumpat sikit jer, buang karen sungguhlah nak baca hihi.......
      Zaman mak kan zaman surat, mestilah zaman jiwang karat jiran oiiii...surat bertahil tahil tau mak dapat dahulu kala haha....

      Tetiba mak nak baca surat lama bawah katil hihi...

      Delete
  14. Happy anniversary Arjuna dan Arjuani... Makin bertambah tahun, makin romantik pulak ucapan kat blog... Jauh beno bezanya dgn orang yg baru 10 thn ni...
    Kita x letak tajuk anibersary kat blog semalam sbb nak tahu si dia ingat ke tak pasal aniversary tu... Dia kan silent reader blog ai... Pkl 4 mlm (sini mlm awal sbb winter) baru dpt msg.. Mmg x pernah letak impian dpt something special... Uhuk uhuk...
    Apa2 pun, tahniah yer mak... Mula2 kita loya, lepas tu muntah pulak dlm duk baca entry ni... Terbaik lah Arjuani... Semoga makin bertambah2 kasih sayang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....gitulah gaya kalau org dah berkilau Bijen.....kasi layan ajelah hihi....
      Mereka ni sama jerkan Bijen....diam diam baca gak entri kitakan, eleh..padahal terhibur jugak tu mereka sebenarnya hihi...

      Dah msg tu kira okaylah tu......kira dia ingat jugaklah hari istimewa kita. Hadiah tu bulan bulan depan pun boleh haha.. .

      Delete
    2. Hahaha, layan aje lah... setahun sekali nak berpuitis puitis... Saya tak pandai, tu yg mendatar jer..... kikiki
      Wah, dah ada komen dari Arjuna... mmg sweet lah Arjuna dan Arjuani ni (mcm suka pula guna pnggilan ni...)
      Hadiah mmg tiap2 bulan dapat Okje... Tu yg tak heran tak dapat masa anibersary... kikiki

      Delete
    3. Tulah pasal......sila layan ajelah mak.....sebenarnya Arjuni tu terlebih ' a' pulak hihi

      Wahhhhh bestnya Bijen dpt hadiah tetiap bulan ni.....kira hari hari, hari anniversarylah ni yeh...... best betui mek tu yer..... lompat bintang sokmo ler mung! Hihi

      Delete
  15. sebak bacanya ni haaaa ;'))))

    hepi anibeseri kak dan suami. moga terussss berbahagia sampai syurga sana amin amin.

    psttttt tak kan pak jilap takde selit hadiah kt pintu lemari? ehehehehhe :p

    ReplyDelete
  16. wahhhh sweet nyer kak....terharu gitu!

    happy anniversary akak dan suami!

    ReplyDelete
  17. happy annivesary maknya hahahahha....


    Semoga bahagia till jannah yerk.... :)

    ReplyDelete
  18. 19 tahun kawen pun masih romantis giteww...bila rasa macam tengok filem hindustan pulak..ekkekek

    ReplyDelete
  19. happy 19 th wedding anniversary! arjuani la pulak ye hihi.semoga bahagia sentiasa

    ReplyDelete
  20. As-Salam. Jika dikenang 19 tahun dahulu.
    Di saat ini arjuna serombongan telah bertandang ke Kg Baru bagi memetik sekuntum bunga di taman.
    Masa berlalu terlalu pantas....bersama mengharungi saat suka duka, pahit manis, ketawa menangis dalam mencari keredhaan Ilahi.
    Namun bahtera yang dilayari mudahan akan sampai ke-syurga Mu Ya ALLAH.
    Tiada barangan istimewa, kecuali hadiah 57 surah Al-Ikhlas untuk mu. Semoga diterima oleh ALLAH. Amin.
    Ucapan terima kasih yang tak terhingga kerana menerima diri ini seadanya.
    Salam Sayang....Happy Anniversary.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang ....macam ucapan kata alu aluan jer hihi....

      Terima kasih bang...... mudah mudahan impian kita untuk memiliki syurga akan tercapai akhirnya.

      Surah Al Ikhlas dan menyediakan segala keperluan orang dan anak anak selama ini juga satu hadiah yang tak ternilai buat orang.... Jangan memandang pada hari ini aje, pandanglah pada hari hari yang lepas, dah banyak benda yang abang hadiahkan untuk orang. Terima kasih bang.....

      Delete
  21. Happy anniversary arjuni dan arjuna..semoga berkekalan kebahagian bersama anak2

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah dan tahniah buat Cik Hainom dan Encik Arjuna.. Selamat dan semoga kekal ke hujung nyawa.. saya kagum dan rasa sangat bangga, membaca entry Okje pun saya dapat rasakan ikatan antara korang ni sangat rapat dan mesra. Teharulah.. teruskan ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. An....mentang mentanglah dah tau mak over 40 terus panggil cik haha.... makcik lew tu...hihi..... Biasalah AN, orang lain pun macam tu jugak kot cuma mereka tak tunjukkan. Kami ni pulak, bukan main lagi haha.....over!

      Delete
  23. tahniah melayari rumah tgga, nmpk kebahagian tu..terpancar di wajahmu dik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knor..... Wow! cantiknya Knor ngan sunglass!....

      Delete
  24. alhamdulilah....dah 19tahun rupanya...moga kasihsayang kamu berdua kekal hingga ke Jannah

    ReplyDelete
  25. Tahniah!
    19 thn gitu!
    Happy anniversary...moga kekal sampai syurga

    ReplyDelete
  26. Dpt kad ker tu kak? So sweet.

    Happy 19th wedding anniversary to both of you. Smoga kekal bahagia bersama till jannh. Lama tu 19 tahu. Alhamdulillah dan tahniah kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer Fiza.....dapat kad bawah bantal hihi...
      Tq Fiza....

      Delete
  27. org bujang ni baca jadi jeles lah pulak . tu la kan , bahagian masing - masing . semoga terus kekal bahagia di dunia menuju jannah bersama ... aaamin .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vee.....setiap org Allah bagi ada kekurangan dan kelebihan masing masing... mungkin okje lebih kat sini tp kelebihan Vee ada kat tempat lain......adilkan Allah tu.

      Delete
  28. walaupun saya loya, saya gagahkan juga utk baca.. hahaha..

    korang memang suwit lah.. teringin nak dapat suami yg setia & kasih yg kekal berpanjangan romantik seperti kak okje ^_^

    selamat hari ulang tahun dan kekal bahagia bersama sehingga ke syurga.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....bagus semangat tu yg okje suka! Muntah tp gagah hihi....

      TQ Gee.....bukanlah dia tu romantik sentiasa Gee....nama pun manusiakan .....ada masa bercekau jugak kami ni haha

      Delete
  29. Arjuna & Arjuani.
    Hehe..klakar lah akak ni.
    Alhamdulillah lama tu 19 tahun.
    Saya ni baru 7 tahun tapi saya x kuat dah...
    Macam-macam dugaan.
    Entahlah...

    ReplyDelete
  30. Sangat sangat suweeeeet ... kalau Mia yang karang ayat2 cinta camtu sure Mia akan termuntah sendiri ... sebab tak pandai tulis cam okje punya karangan ni ... hehe

    Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan Okje ... semoga berbahagia selama2nya ...

    ReplyDelete
  31. Muka ni asik nak senyum ja baca entry ok je ni. Adeh. Senyum sorang sorang kite. Hepi tgk kwn kwn hepi. Untung la dapat hubby yg ala ala romantika de amor gitu.

    ReplyDelete
  32. yeay jumpa entry lama.
    la, x singgah komen ke.. tp still ingat tau.. tarikhnya dkt dkt dfn saya hikhiks
    tahun ni dh yg ke 20, kan. alhamdulillah :)

    ReplyDelete