Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 6 October 2015

An Evening in A Famosa

Salam Selasa sahabat.....

Tak menahan kan tajuk mak!!! Jap..... mak nak gelak kehkehkeh....Hari ni mak ikut Pak Jilap pergi A Famosa sebenarnya. 

Mak bukan nak berjimba ria main air ye korang. Pak Jilap ada kerja kekdahnya, so mak ngan anak anak Jilap lebih kepada meneman jerlah. Dapat gak cuci mata kat Mydin Ayer Keroh tu. Disamping memantau kawasan jerebu katanya.  Masih teruk jugaklah jerebu kat highway tadi. Harus esok sambung cuti lagi ni. Kalau sambung cuti nampaknya bukan budak budak jer yang lompat bintang, mahu cikgu cikgi, mak bapak tak terkecuali tau.

Haruslah ada bukti jejak katanya kalau dah kata sampai tu...


Jangan dipandang pada bulatnya rupa mak tu ye....Memang nafsu makan mak melampau lampau sejak kebelakangan. Mak rasa ini semua salah hormon tau! Kan Mel.....haha....

Nak tau apa yang mak dapat kat Melaka ni ?? Ni diaaaa.... Rm24 henggit ko, 20 batang....

Keropok Lekor
Tak payah dah nak pergi Terengganu nak makan keropok kering dan keropok leko yang sedap, kat Melaka pun hado!. Sedap weyh! Dah beberapa kali jugak mak ulang beli kat sini. 

Si anak dara 2 orang tu pulak dapat jajan tudung Bawal Crepe, 3 helai Rm10 henggit. Beli 4 helai je, takkan nak beli 6 helai pulak.... nak makan tudung ke hape? Hihi....

Tudung bawal Crepe
Apa bang??? Nak makan Umbai??? Hish.....orang tak kisahhhh, orang OK jer hihi.....

17 comments:

  1. hamboi..kak sakan berjalan..tunggu la cik nor updates cik nor g jejalan plk..haha

    ReplyDelete
  2. Haha.. kemain happy tu ya.. seronokla deme dah macam pegawai pemantau jerebu sambil menemankan Pak Jilap tu ya.. haha.. bagus juga anak cuti kan, senang angkut je ke mana.. mak pun senang hati..jeles weh.. saya tak g mana, terperok kat rumah buat kerja yang banyak sambil jaga anak.. suami keje weh.. ai..suruh cuti tak dilayannya..

    ReplyDelete
  3. Tumpang seronok juga.jerebu pun jerebulah janji mak happy..kn
    Kita tk seronoklh anak cuti...taun yg amat pnting ni...tpi tk ada chance la anak2 nk istirehat..sekolh cuti,biku tk cuti,sbb kt rmh ada guru besaww..hihi.

    Kopok tu mkn musim jerebu ni sdppp...

    ReplyDelete
  4. Tenang ja nampak pemandangan di A famosa..bersih ..x ada jerebu semakin cerah Malaysia sana sini..keropok likor hiris nipis2 goreng sedap cecah sos cili kan...)

    ReplyDelete
  5. Ala... bestnya dpt jalan2 di Melaka.... saya sejak tinggalkan melaka 9 bln lalu, belum pun dan lagi nak berkunjung ke sana... ye la... org kata tempat jatuh lagi dikenangkan..... inikan pulak tempat tinggal 4 thn dulu... hhuhuhu

    ReplyDelete
  6. Amboi okje dah ada jawatan sementara .. pemantau jerebu kihkihkih

    Seronoklah tu ... pak jilap pegi keja, okje tumpang sekaki plus dapat ole2 lg :)

    ReplyDelete
  7. Wah sedap tu keropok lekor goreng cecah sos cili kan..A Farmosa ..damai ja melihatnya..

    ReplyDelete
  8. banyak shopping kak? kenapa tak masuk berendam sekali? hihihihi. tapi kalau dah masuk berendam sekali? hihihi

    ReplyDelete
  9. wahhh gitu...entry mak membuak buak kegembiraan nyer..hehehe.. ;) selamat pagi kak ;)

    ReplyDelete
  10. Amboi, Mak.... mentang-mentanglah budak sekolah cuti panjang, Mak pun kena tempias jerebu gak rupanya! Ingatkan cikgu-cikgi aje suka budak-budak tak payah datang sekolah! Tapikan Mak kat KL ni dua hari tu rileks aje tak nampak pun cik jerebu menjelma. Langsung takda mimpi ngeri diselubungi jerebu tau! Yalah tu Melaka jerebu sesangat....propalah Mak ni tau!

    Mak dapat apa kat Melaka? Takkanlah keropok lekor dengan belacan aje? Kertu sangat permintaan tau ...

    Psstt....gambar keropok lekor Mak tu besarnya alahai...sekali tengok, takut Kak Ton nak makan ^_^

    ReplyDelete
  11. amboi mak masuk kawasan tak bagi tau ye....ni yg buak kak yong nak marah ni....hahaha...ehem2....tu mak beli kopok leko tu kat mana? cam sedap je...cam murah je....jangan nak gelak2 ye tampo kang....hihihi....walau pon kite ni orang melaka tapi kite tetap tak tahu tau....hahaha....malu ai dengan diri sendiri.....ekekekek

    ReplyDelete
  12. ala mak kasi la alamatnya leh bli juga kalaubke sana nanti..

    makin bulat lon x pa la makk aslkan senangbhati mkikiki

    ReplyDelete
  13. hamboi Mak..sakan berjalan ye..ayat 'makan tudung' tu memang kelakar.hahaha.beli jela 6, boleh bagi satu kat saya..haha

    ReplyDelete
  14. Amboi sambil menyelam minum air la kekdahnya.jadilah janji dpt soping.sedap tu kopok lekor..memang peberet kami sekeluarga..mak jilap tak grab skali ka bawal crepe tu..murah tu

    ReplyDelete
  15. Baca tajuk...macam romantik gitew.
    Best nyer dia gi jenjalan

    ReplyDelete